BLOG

Step by step

Anna Słowińska Coach transpersonalny

Każdy z nas ma marzenia. Takie małe, i takie duże. Te duże czasami są tak śmiałe, że boimy się zacząć je realizować. Wmawiamy sobie, że to się nie może udać, że to nas pokona, że to dla nas za duże wyzwanie i na pewno poniesiemy porażkę.

Czy w Twojej głowie też czasami siedzi taki wredny Gremlin i gada Ci takie teksty?

A co jeśli jest skuteczny sposób na to, żeby zwiększyć Twoje szanse na realizację nawet najbardziej pracochłonnych i skomplikowanych zamierzeń? Zainteresowany? Czytaj zatem dalej.

Podziel na kawałki

Każde nasze przedsięwzięcie można podzielić na fazy. Na kawałki, które nie przerażają już swoją wielkością i trudnością. Potraktuj więc swój cel jako proces składający się z ciągu działań. Zaplanuj działania z kalendarzem w ręku. Podziel na początek to, co masz zrobić na miesięczne etapy, każdy miesiąc podziel na tygodnie, w których masz wykonać określone zadania, a następnie każdy tydzień podziel na dni, w których wykonasz konkretne działania.
I codziennie rób jeden mały krok w kierunku realizacji swojego przedsięwzięcia.

Gdy postanowisz wcześniej wstawać każdego ranka, żeby na przykład poćwiczyć, będzie Ci trudno zacząć wstawać nagle o pół godziny szybciej. Prawdopodobnie skończy się tym, że wciśniesz drzemkę w telefonie. Ale jeśli każdego dnia będziesz wstawał o pięć minut wcześniej, to nie będzie to się wydawało już takim strasznym wyzwaniem i dasz czas organizmowi na bezproblemowe przestawienie się na wstawanie o innej godzinie.

Gdy postanawiasz przejść na dietę, a masz już za sobą nieudane próby nagłej zmiany sposobu odżywiania, to może zaczniesz od wprowadzenia do swojego jadłospisu jednego zdrowego posiłku dziennie. Gdy przyzwyczaisz się do nowego sposobu postępowania to wtedy zaczniesz małymi krokami wprowadzać kolejne modyfikacje do Twojej diety.

Przygotuj się na trudności

Aby zwiększyć swoje szanse na osiągnięcie celu musisz zawczasu przygotować się na pojawiające się trudności. Bo one na 100% się pojawią. Także już na etapie planowania swoich kolejnych działań zastanów się, co może Ci przeszkodzić w ich realizacji. Wpisz tyle przeszkód ile jesteś w stanie sobie wyobrazić, a potem co zrobisz, gdy one się pojawią. Jakie kroki podejmiesz, aby zrealizować zaplanowanie działanie a nie sobie odpuścić.

Na przykład, gdy umawiasz się codziennie z koleżanką na poranne bieganie, zawczasu zastanów się, co zrobisz gdy koleżanka zadzwoni i powie, że nie przyjdzie pobiegać, bo się rozchorowała albo pogoda będzie tak kiepska, że nie da się biegać. Zamiast odpuścić sobie codzienną porcje ruchu zaplanuj, jaki inny rodzaj aktywności możesz w tym czasie uprawiać.

Sposób na porażkę

Największą przeszkodą w drodze do osiągnięcia naszego celu, w drodze do sukcesu, jest lęk przed porażką. Ten strach tak nas paraliżuje, że znajdujemy tysiące wymówek, żeby nie zrobić pierwszego kroku. Albo gdy tylko napotykamy pierwszą trudność i coś nam nie wychodzi, rezygnujemy z całego przedsięwzięcia.

A gdyby tak spojrzeć na porażkę od innej strony. Wyobraź sobie, że porażka to nic innego, jak niewłaściwy sposób na wykonanie danego zadania. Nie oznacza to, że mamy sobie całkowicie odpuścić, bo na którymś etapie naszych działań napotykamy wyzwanie, z którym nie poradziliśmy sobie. To tylko oznacza, że musimy poszukać innego sposobu na zrealizowanie naszych zamierzeń. Wyciągamy z naszej porażki wnioski i dalej konsekwentnie robimy swoje, tyle tylko, że w zmodyfikowany sposób. Wytrwałość w dążeniu do celu nie oznacza powtarzania ciągle tych samych czynności, tylko właśnie konsekwentne szukanie kolejnych rozwiązań, aż znajdziemy takie, które zadziałają.

Nikt nam nie obiecał, że będzie lekko, łatwo i przyjemnie. Uczymy się, rozwijamy, nabywamy nową wiedzę i umiejętności właśnie dzięki napotykanym przez nas przeszkodom. Wyzwania, które spotykamy na swojej drodze to takie dary, to nasze kamienie milowe, dzięki którym posuwamy się do przodu i jesteśmy motywowani do pracy nad sobą.

Zatem potraktuj swoje zadanie jako proces, podziel go na małe kroki, które wykonujesz codziennie. Przygotuj się na mogące się pojawić trudności i zacznij działać! Tym razem będziesz dużo lepiej przygotowany. A gdy jakiś sposób na wykonanie działania nie działa, poszukaj po prostu innego. Proste, prawda?

Pobierz materiały dodające pewności siebie, motywacji i energii:
1) ebook "10 kroków budujących pewność siebie"

2) fragment książki "Radość istnienia czyli jak radzić sobie z życiowymi trudnościami"

3) fragment książki "Jak przestać uważać, że nie jesteś dość dobra?"


Polecam Ci artykuły do przeczytania:


1) "5 zasad jak nabrać pewności siebie"

2) Czy inni ludzie muszą potwierdzić naszą wartość?

3) Motywacja to bzdura

4) Destrukcyjny perfekcjonizm

5) Mój magiczny poranek

 

Zapraszam Cię z całego serca do zapisania sie na kurs online "Uzdrowienie zranionego serca". Teraz kurs jest w przedsprzedaży!

Jeśli chciałabyś skorzystac z mojego wsparcia w zbudowaniu pewności siebie, w rozwiązaniu trapiących Cię problemów - umów się ze mną na indywidualne spotkanie online.

Pozdrawiam 

Ania

Dodaj komentarz